ဆိုရှယ်မီဒီယာ အသုံးချတတ်မယ်ဆိုရင် …

မျိုးငြိမ်းငယ်

ဒစ်ဂျစ်တယ်ကမ္ဘာ

၂၁ ရာစုမှာ ဒစ်ဂျစ်တယ်ကမ္ဘာကြီးက လူတွေရဲ့နေ့စဉ်လူမှုဘဝမှာ အရေးပါတဲ့အစိတ်အပိုင်း တစ်ခုဖြစ်နေပါပြီ။ လူသားနဲ့ဒစ်ဂျစ်တယ်ကမ္ဘာ ခွဲခြား လို့ မရတော့ပါဘူး။

ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာတွေက လူတွေရဲ့ ဆက်သွယ်ပြောဆိုမှု၊ အလုပ်အကိုင်၊ လေ့လာသင်ယူမှုနဲ့ ဖျော်ဖြေမှုတွေမှာ အသွင်သစ်ပုံစံနဲ့ ပြောင်းလဲနေရာယူထားပါတယ်။ နည်းပညာခေတ်မှာ အင်တာနက်၊ စမတ်ဖုန်း၊ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာနဲ့ ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းတွေ တစ်ဟုန်ထိုးတိုးတက်လာတဲ့အတွက် လူ့အဖွဲ့အစည်းဟာ ကြီးမားတဲ့ပြောင်းလဲမှုတွေဖြစ်နေပြီး အဲဒီအထဲမှာ အခွင့်အလမ်းတွေရော၊ စိန်ခေါ်မှုတွေပါရောပြွမ်းနေပါတယ်။ အဲဒီအခွင့်အလမ်းနဲ့ စိန်ခေါ်မှုတွေက လူသားတွေရဲ့နေ့စဉ်ဘဝတွေကို ပုံဖော်ဖန်တီးပေးလျက်ရှိပါတယ်။

ဒီကနေ့ခေတ်မှာ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာတွေက အရာရာကိုပြောင်းလဲစေတယ်ဆိုတာ ကိုယ့်ရဲ့နေ့စဉ်ဘဝကို ကြည့်လိုက်ရင်တွေ့နိုင်ပါတယ်။ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာတွေက လူသားတွေရဲ့ ရုပ်ပိုင်းဆိုင်ရာတွေကိုသာ ပြောင်းလဲစေတာ မဟုတ်ပါဘူး။ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာမှာလည်း အကျိုးသက်ရောက်မှုနဲ့ပြောင်းလဲမှုတွေ ဖြစ်စေလျက်ရှိပါတယ်။ သိသာ မြင်သာပြောင်းလဲနေတဲ့ နယ်ပယ်တွေထဲမှာဆိုရင် ဆက်သွယ်ရေးနဲ့ ထိတွေ့ဆက်ဆံမှု၊ စီးပွားရေး၊ ပညာရေးနဲ့ လေ့လာသင်ယူမှု၊ လူမှုရေးနဲ့ စိတ်ပိုင်းဆိုင်ရာနယ်ပယ်တွေဟာ အသိသာဆုံးပါပဲ။ အဲဒီကဏ္ဍတွေထဲမှာဆိုရင် သီးခြားနယ်ပယ်လေးတွေ ပါပါသေးတယ်။ ဆိုရရင် လူသားတွေရဲ့နေ့စဉ် ကျင်လည်နေရတဲ့နေရာတိုင်းမှာ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာနဲ့ နည်းပညာပစ္စည်းတွေမပါရင် မဖြစ်တော့လောက်အောင် ပြောင်းလဲနေပါတယ်။

ဆိုရှယ်မီဒီယာ

ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာ တိုးတက်လာတဲ့အတွက် အဓိကပြောင်းလဲတာတွေထဲမှာ ဆက်သွယ်ရေးစနစ်ပါပါတယ်။ ဒစ်ဂျစ်တယ်နည်းပညာတွေက ဆက်သွယ်ရေးစနစ်ကို အမြစ်ကစပြီး တော်လှန် လိုက်သလိုပါပဲ။ အချိန်နဲ့နေရာကန့်သတ်ချက်တွေကို ဖယ်ရှားပစ်လိုက်ပါတယ်။ အီးမေးလ်၊ စာတိုနဲ့ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းတွေကနေတစ်ဆင့် ကမ္ဘာတစ်ဝန်းမှာရှိတဲ့သူတွေဆီကို အချိန်နဲ့ တစ်ပြေးညီ ဆက်သွယ်လာနိုင်ပါတယ်။ ဆက်သွယ်ရေးစနစ်တွေ ကောင်းမွန်လာတဲ့အတွက် ကမ္ဘာကြီးဟာရွာကြီးတစ်ရွာလိုဖြစ်နေပြီလို့ ဆိုကြပါတယ်။ Pew Research Center ရဲ့ ၂၀၂၁ ခုနှစ် လေ့လာမှုအရဆိုရင် ကမ္ဘာတစ်ဝန်းမှာရှိတဲ့ လူပေါင်း ၄ ဒသမ ၆၆ ဘီလီယံဟာ အင်တာနက် အသုံးပြုနေကြပါတယ်တဲ့။ ဒီပမာဏဟာ ကမ္ဘာ့လူဦးရေရဲ့ ၅၉ ဒသမ ၅ ရာခိုင်နှုန်းရှိပါတယ်။

ဒစ်ဂျစ်တယ်ဆက်သွယ်မှုတွေကြောင့် ထိတွေ့ဆက်ဆံမှုနဲ့ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်တာတွေ ပိုအားကောင်းလာပြီး မကြုံစဖူးအတိုင်းအတာနဲ့ အတွေးအမြင်တွေ၊ သတင်းအချက်အလက်တွေနဲ့ ယဉ်ကျေးမှုတွေ လွယ်လွယ်ကူကူ မြန်မြန်ဆန်ဆန် ဖလှယ်နိုင်လာကြပါတယ်။ အဲဒီလို ဆက်သွယ်မှုမြန်ဆန်စေတာတွေထဲကမှ သာမန်လူအများစုအထိတွေ့ဆုံးက ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေပါပဲ။ အသုံးများလာတဲ့ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေရဲ့ အခန်းကဏ္ဍဟာ တစ်နှစ် ထက်တစ်နှစ် ပိုကျယ်ပြန့်လာနေပြီး အသုံးပြုသူဦးရေလည်း မြင့်တက်နေပါတယ်။

ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေရဲ့ အသုံးဝင်မှုကလည်း အံ့မခန်းပါပဲ။ ဝန်မပါပွဲမဖြစ်လို့တောင်ဆိုနိုင်တယ်။
ဒါဟာ လူတစ်ဦးစီရဲ့နေ့စဉ်ဘဝမှာ အစိတ်အပိုင်းတစ်ခုအဖြစ် မပါမဖြစ်ပါဝင်နေတဲ့သဘောပါပဲ။ ကမ္ဘာတစ်ဝန်းမှာ လူတိုင်းလိုလို အသုံးပြုနေကြတဲ့ ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းဟာ စီးပွားရေးအတွက် ကြီးမားတဲ့ဈေးကွက်အခွင့်အရေးကြီးဖြစ်နေပါပြီ။ ဒစ်ဂျစ်တယ် တိုးတက်ပြောင်းလဲမှုတွေကြောင့် ရလာတဲ့အခွင့်အလမ်းတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ ဒီအခွင့်အရေးကို ဘယ်ကုမ္ပဏီ၊ ဘယ်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းမဆို လက်လွတ်ခံမှာ မဟုတ်ပါဘူး။ အသုံးချဖို့ သူ့ထက်ငါကြိုးစားနေကြပါတယ်။

တကယ်တော့ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေဆိုတာက စီးပွားရေးတစ်ခုတည်းအတွက်သာ အခွင့်အရေးတွေရပြီး အသုံးဝင်တာမဟုတ်ပါဘူး။ လူတစ်ဦးချင်းစီရဲ့ အသက်မွေးဝမ်းကျောင်း ပညာရေး၊ ကျန်းမာရေးတွေအပြင် အခြားနယ်ပယ်အသီးသီးအတွက်လည်း အခွင့်အလမ်းတွေရှိပြီး အသုံးဝင်ပါတယ်။ အဲဒီလိုကျယ်ပြန့်လာတဲ့ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေရဲ့ အရေးပါမှု တွေကြောင့်လူအများက မရှိမဖြစ်သုံးကြရင်း သူ့ရဲ့သက်ရောက်မှုက လူတစ်ဦးချင်းစီရဲ့နေ့စဉ်ဘဝတွေအပေါ်ကို လွှမ်းမိုးလာပါတယ်။ လူတွေရဲ့နေ့စဉ်အပြုအမူ၊ အတွေးအမြင်နဲ့ အပြန်အလှန်လူမှု ဆက်ဆံရေးတွေဟာ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကြောင့် ပြောင်းလဲနေကြပါတယ်။      

အခွင့်အလမ်းများ

၂၀၂၄ ခုနှစ် နောက်ဆုံးစာရင်းအင်းတွေအရဆိုရင် ဆိုရှယ်မီဒီယာအသုံးပြုသူ ဦးရေဟာ ၅ ဒသမ ၁၇ ဘီလီယံရှိတယ်လို့ သိရပါတယ်။ ဒါဟာ ကမ္ဘာ့လူဦးရေရဲ့ ၆၃ ဒသမ ၈၂ ရာခိုင်နှုန်းရှိပါတယ်။ အဲဒီပမာဏထဲမှာ ဖေ့စ်ဘွတ်အသုံးပြုသူဦးရေက ၃ ဒသမ ၀၅ ဘီလီယံရှိလို့ အသုံးအများဆုံး ဆိုရှယ်မီဒီယာ ပလက်ဖောင်းတစ်ခုဖြစ်နေပါတယ်။ နောက်ပြီး အင်တာနက်နဲ့စမတ်ဖုန်းတွေရဲ့ တိုးတက်လာမှုဟာလည်း ဆိုရှယ်မီဒီယာအသုံးပြုတဲ့သူများလာရတဲ့အကြောင်းတစ်ခုဖြစ်ပါတယ်။ အင်တာနက်နဲ့ စမတ်ဖုန်းတွေ အလွယ်အကူ လက်လှမ်းမီအသုံးပြုနိုင်ကြတာကြောင့် ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကို တွင်တွင်ကျယ်ကျယ် အသုံးပြုလာကြပါတယ်။ အဲဒီတော့ ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းတွေကို လူတိုင်းကဘာကြောင့် အသုံးပြုကြသလဲဆိုရင် ဆိုရှယ်မီဒီယာ ပလက်ဖောင်းတွေဟာ အသုံးဝင်ပြီးအခွင့်အလမ်းတွေရနေလို့ပါပဲ။

ဒါကြောင့်လည်း ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကြောင့် ရလာတဲ့အခွင့်အလမ်းတွေကို ကဏ္ဍအသီးသီးမှာ သူ့နေရာနဲ့သူအသုံးချနေကြတာ မဆန်းပါဘူး။ အသုံးချတဲ့နယ်ပယ်၊ ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ အပြုအမူတွေကတော့ အမျိုးမျိုးရှိကြတာပေါ့။ အကျိုးပြုတာတွေလည်းရှိသလို အကျိုးမပြုတာတွေလည်း ရှိကြပါတယ်။ သုံးတတ်ရင် ဆေး၊ မသုံးတတ်ရင် ဘေးလို့ဆိုရမှာပဲ။ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကို အကျိုးရှိအောင် သုံးတတ်ရင်အမှန်တကယ်အသုံးဝင်ပါတယ်။ တစ်ခါတလေ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေရဲ့ အကျိုးကျေးဇူးက အံ့မခန်းပါ။ လူမှုကွန်ရက်ပေါ်မှာ တွေ့ဖူးကြပါလိမ့်မယ်။ လူမသိသူမသိ ဒုက္ခရောက်နေသူရဲ့ အဖြစ်အပျက်ကို တွေ့မိတဲ့သူတွေက ဆိုရှယ်မီဒီယာပေါ် တင်ပေး၊ ဝိုင်းရှယ်ပေး၊ ကရုဏာသက်ပေး၊ မှတ်ချက်တွေရေးကြလို့ လူအများကသိသွားပြီး ဝိုင်းဝန်းကူညီပေးကြလို့ အဆင်ပြေသွားတဲ့ဖြစ်စဉ်တွေ တွေ့ရတယ်။ ကိုယ်တွေတောင် ဘေးကကြည့်ရင်း ပီတိဖြစ်ရပါတယ်။ ဆိုရှယ်မီဒီယာသာမရှိရင် အခုလိုကူညီပေးဖို့ဆိုတာ မလွယ်ပါဘူး။ သုံးတတ်တော့လည်း အများအကျိုးဖြစ်စေပါတယ်။

ဆိုရှယ်မီဒီယာပေါ်မှာက သတင်းစီးဆင်းတာ မြန်မြန်ဆန်ဆန် ကျယ်ကျယ်ပြန့်ပြန့်ရောက်တော့ လူထုအကြားကို ချက်ချင်းဆိုသလို ပျံ့သွားတယ်။ အချိန်၊ နေရာကန့်သတ်ချက်တွေကို ကျော်သွားတယ်။ လူချင်းဘယ်လောက်ဝေးနေဝေးနေ တစ်ခုခုဆိုချက်ချင်းသိရတယ်။ ဓာတ်ပုံတွေ၊ အသံတွေ၊ ဗီဒီယိုဖိုင်တွေ တင်ပေးနိုင်တော့ ဖြစ်စဉ်အမှန်ကို သိရတယ်။ ချက်ချင်းသိရတော့အဲဒီအပေါ်မှာ သိတဲ့သူတွေအနေနဲ့ ချက်ချင်းတုံ့ပြန်ပေးနိုင်တယ်။ အရင်တုန်းကဆို ဝေးဝေးလံလံက အဲဒီလိုဖြစ်နေတာတွေဘေးက သူတွေသိလို့ ကူညီချင်တာတောင်အခုလို ထိရောက်ဖို့ဘယ်လွယ်မလဲ။ အခြားသူတွေ သိအောင်လိုက်ပြော ဖို့ဆိုတာကလည်း လွယ်တာမှတ်လို့။

အခုဆို အနီးနားလူတွေတင်မကဘူး၊ ရေခြား မြေခြား နိုင်ငံခြားရောက်နေတဲ့သူလည်း သိနိုင်ကြ လို့ ဝိုင်းပံ့ပိုးပေးနိုင်ကြတယ်။ ဒီလိုဖြစ်စဉ်တွေရဲ့ အကောင်းအဆိုးအပေါ်မူတည်ပြီး လူအများရဲ့သဘောထားနဲ့ မှတ်ချက်တုံ့ပြန်မှုတွေက လူ့အသိုက်အဝန်းကို တစ်ဖက်တစ်လမ်းကနေ ထိန်းကျောင်းပေးနိုင်တယ်။ ပြောရရင် ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကိုသာ သုံးတတ်ရင်အဘက်ဘက်က အကျိုးရှိစေတာကတော့ သာမန်အနေနဲ့ကြည့်ရင်တောင် အများကြီးပဲ။

စီးပွားရေးအခွင့်အလမ်း

ဒါကြောင့်လည်း ဒစ်ဂျစ်တယ်စနစ်နဲ့မောင်းနှင် နေတဲ့ကမ္ဘာကြီးမှာ လူမှုမီဒီယာတွေက တဖြည်းဖြည်း နေရာယူလာလိုက်တာ ခေတ်မီဈေးကွက်ရှာဖွေရေး မဟာဗျူဟာတွေရဲ့ အခြေခံတစ်ခုဖြစ်နေပြီ။ ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းတွေဟာ လူတိုင်းအတွက် လက်လှမ်းမီနိုင်မှု၊ အသုံးပြုနိုင်မှုနဲ့ အလွယ်တကူ ဆက်သွယ်နိုင်တဲ့ စွမ်းရည်တွေကြောင့် စားသုံးသူတွေနဲ့ဆက်သွယ်တဲ့ စီးပွားရေးနည်းလမ်းတွေကို ပြောင်းလဲစေတဲ့အပြင် ထုတ်ကုန်တွေနဲ့ ဝန်ဆောင်မှုတွေကိုလည်း မြှင့်တင်ပေးနိုင်တာ တွေ့ရတယ်။ စားသုံးသူတစ်ဦးချင်းဆီအရောက် သတင်းအချက် အလက်တွေ ပို့ပေးနိုင်တဲ့အတွက်လည်း ဈေးကွက်ရှာဖွေရေးမှာ ကြီးမားတဲ့အားသာချက်တစ်ခုအဖြစ် အသုံးဝင်လာတယ်။

အရင်ကတော့ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေဟာ လူမှုဆက်သွယ်ရေးပလက်ဖောင်းတစ်ခုအနေနဲ့ပဲ ရှိခဲ့ ပေမယ့် အခုဆိုစီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေမှာ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကတစ်ဆင့် စားသုံးသူတစ်ဦးချင်းအဆင့် အထိပစ်မှတ်ထားပြီး အပြန်အလှန်ဆက်သွယ်နိုင်တဲ့ပုံစံကို ပြောင်းလဲနေပြီ။ Facebook ၊ Instagram၊ Twitter ၊ LinkedIn နဲ့ TikTok တို့လို ဆိုရှယ်မီဒီယာ အမျိုးမျိုးမှာ အသုံးပြုသူတွေ ဘီလီယံနဲ့ချီရှိနေတဲ့ အတွက် ဒီလိုဆိုရှယ်မီဒီယာလုပ်ငန်းတွေမှာ လုပ်ငန်းကြော်ငြာဖို့နဲ့ စားသုံးသူတွေနဲ့ အချိန်နှင့် တစ်ပြေးညီထိတွေ့ဆက်ဆံဖို့အတွက် ကြီးမားတဲ့ အခွင့်အလမ်းတွေ ရနေကြတယ်။ ဒါကြောင့် တစ်ပိုင်တစ်နိုင်စီးပွားရေးလုပ်ငန်းတွေကစလို့ ကုမ္ပဏီကြီးတွေအထိ ဆိုရှယ်မီဒီယာပလက်ဖောင်းတွေကို အထိရောက်ဆုံး အသုံးချနေကြတယ်။

အခုဆို ဒစ်ဂျစ်တယ်မားကက်တင်း မဟာဗျူဟာတွေချပြီးလုပ်နေကြပါတယ်။ တစ်ပိုင်တစ်နိုင် လုပ်ငန်းတွေကလည်း ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေပေါ်မှာ လက်မလည်အောင် ရောင်းဝယ်နေကြတာ အများကြီးပဲ။ အွန်လိုင်းဈေးရောင်းနေကြတာတွေ အတုယူစရာကောင်းလိုက်တာ။ အွန်လိုင်းဈေးရောင်းတာက ဈေးထဲမှာဖွင့်တဲ့ဆိုင်လို ဈေးဖွင့်ချိန်မှရောင်းလို့ရတာမဟုတ်ဘူး။ နေရာမရွေး၊ အချိန်မရွေးကိုယ့်သဘောပဲ။ ကိုယ်သုံးတတ်ရင် အသုံးချပါလေ့။ လူမှုမီဒီယာပေါ်မှာ လူတန်းစားမျိုးစုံ၊ အသက်အရွယ်မျိုးစုံ၊ အကြိုက်မျိုးစုံ၊ လူမျိုးပေါင်းစုံရှိကြတော့ ဝယ်တဲ့သူများတဲ့ ဒီလိုဈေးကွက် ဘယ်မှာရှိလိမ့်မတုန်း။ ဝယ်သူအနေနဲ့ ကြည့်ရင်လည်း လိုချင်တာကို ထိုင်ရာမထရှာနိုင်တယ်။ ရောင်းသူဝယ်သူ နှစ်ဦးနှစ်ဖက် အကျိုးရှိကြတယ်။ ဒီလို စီးပွားရေးအခွင့် အလမ်းတွေ အရင်ကမရှိခဲ့ဖူးဘူး။

ပညာရေးနဲ့ လေ့လာသင်ယူမှုအခွင့်အလမ်း

ဆိုရှယ်ပလက်ဖောင်းတွေဟာ လူမှုကွန်ရက်လို့ဆိုကြပေမယ့် လက်တွေ့မှာတော့ လူမှုဆက်ဆံရေး နယ်ပယ်အတွက်သာမကတော့ပါဘူး။ ပညာရေး၊ ကျန်းမာရေး၊ စိုက်ပျိုးရေး၊ မွေးမြူရေး အကုန်လုံး အတွက် အသုံးတည့်နေတဲ့ ၉၆ ပါးဆေးကြီးလိုဖြစ်နေပြီ။ သုံးတတ်ရင် သုံးတတ်သလို အကျိုးရှိတယ်။ အကျိုးရှိတယ်ဆိုပေမယ့် အကျိုးမရှိတာတွေလည်း အများကြီးရှိပါတယ်။ ဒါကတော့ ကောင်းတာကို ယူမကောင်းတာကိုပယ်ပေါ့။

ပညာရေးမှာဆိုရင် သမားရိုးကျသင်ကြားရေးအပြင် ကျောင်းပြင်ပပညာရေးတွေကို ဆိုရှယ်မီဒီယာ ပလက်ဖောင်းကနေ လေ့လာသင်ယူလို့ရတာ ပညာရေးလက်လှမ်းမီမှုအတွက် ကြီးမားတဲ့ အခွင့်အလမ်းတစ်ခုပါပဲ။ တိုးတက်တဲ့ကမ္ဘာကြီးမှာ မရှိမဖြစ်လိုအပ်နေတဲ့ စဉ်ဆက်မပြတ်လေ့လာ သင်ယူဖို့ဆိုတာ ယခင်ကတော့အတော့်ကို ခက်ခဲပါတယ်။ ဆိုရှယ်ပလက်ဖောင်းတွေ တွင်ကျယ်လာတော့ စဉ်ဆက်မပြတ် လေ့လာသင်ယူဖို့ ကြီးမားတဲ့ အထောက်အကူရလာပါတယ်။

ဒါကြောင့်လည်း စဉ်ဆက်မပြတ်လေ့လာသင်ယူဖို့အတွက် ဆိုရှယ်ပလက်ဖောင်းတွေကို ပိုပြီးအသုံးချနေကြတယ်။ ဒီလိုအသုံးပြုခြင်းအားဖြင့် ဆက်သွယ်မှုနဲ့ ပူးပေါင်းဆောင်ရွက်မှု၊ သတင်းနဲ့ ပညာရေးဆိုင်ရာရင်းမြစ်တွေ လက်လှမ်းမီရယူ သုံးစွဲနိုင်ခွင့်၊ စိတ်ကြိုက်သင်ယူနိုင်တဲ့ အခွင့်အလမ်း၊ ကျယ်ပြန့်တဲ့ အသိုက်အဝန်းနဲ့ ကွန်ရက်ရရှိမှု စတဲ့ အကျိုးကျေးဇူးအများအပြား ရရှိနေကြပါပြီ။

အခြားအခွင့်အလမ်းများ

လက်တွေ့နယ်ပယ်တွေထဲမှာ ဒစ်ဂျစ်တယ် ပလက်ဖောင်းတွေဟာ ကိုယ်အသုံးချတတ်ရင် အသုံးချသလို အသုံးတဲ့လှပါတယ်။ စီးပွားရေး၊ ပညာရေးအတွက်မှ မဟုတ်ပါဘူး၊ နိုင်ငံရေးကအစ လူမှုရေးနဲ့ ဘာသာရေးအဆုံး ဆိုရှယ်မီဒီယာဟာ မပါမဖြစ်ပဲ။ လူတစ်ဦးချင်း အနေနဲ့ဆိုရင် တစ်ဦးချင်းစီရဲ့ဆန္ဒတွေကို အကောင်အထည်ဖော်နိုင်ပြီး ကိုယ့်ရဲ့နယ်ပယ်ကိုချဲ့ထွင်နိုင်တဲ့ အခွင့်အလမ်းတံခါးပေါက်တစ်ခုဆိုရင် မမှားဘူး။ ပြိုင်ဆိုင်မှုပြင်းထန်တဲ့ အလုပ်အကိုင်ဈေးကွက်မှာ အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်းတွေရရှိဖို့ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကိုပဲ အလှည့်အပြောင်းတစ်ခုအနေနဲ့ အသုံးချ နိုင်ပါတယ်။

ပရော်ဖက်ရှင်နယ်သမားတွေအနေနဲ့ဆိုရင် ကိုယ့်ရဲ့လုပ်ငန်းကျွမ်းကျင်မှု၊ အရည်အချင်းနဲ့ အောင်မြင်မှုတွေကို ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကတစ်ဆင့် ဖော်ထုတ်နိုင်ပါတယ်။ ဒီလိုဖော်ထုတ်နိုင်ခြင်းအားဖြင့် လုပ်ငန်းနယ်ပယ်နဲ့ အလုပ်အကိုင်အခွင့်အလမ်း သစ်တွေကို ရှာဖွေချဲ့ထွင်နိုင်ပါတယ်။ ဒါ့အပြင် ကိုယ့်ရဲ့လုပ်ငန်းနယ်ပယ်မှာ ကိုယ့်ကိုယ်ကိုယ် ဩဇာလွှမ်းမိုးနိုင်သူအဖြစ် မြှင့်တင်နိုင်တဲ့အပြင် ကိုယ့်ရဲ့အတွေးအခေါ်နဲ့ ကျွမ်းကျင်မှုတွေကို အသိ အမှတ်ပြုမှုတွေရအောင် လုပ်ဆောင်နိုင်ပါတယ်။

ဒါပေမယ့် လူတိုင်းလိုလိုက ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကို အများနည်းတူ သုံးစွဲနေကြပေမယ့် တစ်ဦးနဲ့တစ်ဦး အခွင့်အလမ်းရရှိတာခြင်းကတော့ မတူကြပါဘူး။ ဘာလို့မတူကြလဲဆို ဆိုရှယ်မီဒီယာကို အသုံးချပုံချင်းမတူကြလို့ပါပဲ။ အချို့ကဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကို အသုံးချပြီး အခွင့်အလမ်းတွေ ဖန်တီးနေတဲ့ အချိန်မှာ အချို့ကမဖန်တီးနိုင်ကြပါဘူး။ အပျက်သဘောဖြစ်စေတာက ကိုယ့်အကျိုး၊ အများအကျိုး မဖန်တီးနိုင်တဲ့အပြင် အများအကျိုးပျက်ရာပျက် ကြောင်းဖြစ်စေတာတွေပါပဲ။ သုံးစွဲသူရဲ့ စိတ်စေတနာ၊ ရည်ရွယ်ချက်နဲ့ ကျိုးကြောင်းဆင်ခြင်နိုင်စွမ်းနဲ့ အပြုအမူတွေအပေါ်မူတည်ပြီး အခွင့်အလမ်း၊ ကောင်းကျိုး၊ ဆိုးကျိုးတွေဖြစ်လာကြတယ်။ ဒါကြောင့် ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကိုသုံးရာမှာ အကျိုးရှိအောင်သုံးတတ်မယ်၊ သုံးကြမယ်ဆိုရင် မိမိအကျိုး၊ အများ အကျိုး ရရှိနိုင်ပါတယ်။

မိမိအကျိုး၊ အများအကျိုး

အထက်မှာ ပြောခဲ့သလိုပါပဲ။ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကြောင့် လူ့အဖွဲ့အစည်းအတွင်း ဆက်သွယ်ရေး၊ အလုပ်အကိုင်၊ လေ့လာသင်ယူမှုနဲ့ အပြန်အလှန်ဆက်ဆံရေးတွေကို ထူးခြားတဲ့ပြောင်းလဲမှုတွေ ဖြစ်စေလို့ ယခင်ကမရှိခဲ့ဖူးတဲ့ အခွင့်အလမ်းတွေ ရလာကြပါတယ်။ ဆက်သွယ်မှု၊ ဆန်းသစ်တီထွင်မှုနဲ့ စီးပွားရေးတိုးတက်ဖို့အခွင့်အလမ်းတွေ ရရှိဖို့ဆိုတာကလည်း ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေကို ဘယ်လိုအကျိုးရှိ အောင် အသုံးချမယ်ဆိုတဲ့ တစ်ဦးချင်းစီရဲ့ ရွေးချယ်ဆုံးဖြတ်တဲ့အပေါ် မူတည်ပါတယ်။ ဘဝတိုးတက်ရေးအတွက် သုံးမလား၊ အပျင်းပြေလား၊ အပျော်လား၊ ကိုယ့်အကျိုး၊ အများအကျိုးအတွက်လား စတဲ့မှန်ကန်တဲ့ရွေးချယ်အသုံးချမှုက အရေးကြီးပါတယ်။ ကိုယ်အသုံးချတဲ့အပေါ် သတိပြုရမှာက ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေမှာ အခွင့်အလမ်းတွေနဲ့ အကျိုးပြုတာ တွေရှိနေသလို အခြားတစ်ဖက်မှာ စိန်ခေါ်မှုနဲ့စိုးရိမ်မှုတွေရှိနေတာကို သတိထားဖို့ပါပဲ။

ဒါတွေကို ရှောင်ရှားဖို့က ဒစ်ဂျစ်တယ်အသိပညာ၊ တာဝန်သိတဲ့နည်းပညာ အသုံးပြုမှု၊ ကျင့်ဝတ်လိုက်နာမှုနဲ့ နည်းပညာကွာဟမှုမရှိအောင် ဆင်ခြင်အသုံးချမှုတွေ လိုအပ်ပါတယ်။ ဒါကြောင့် ပြောင်းလဲနေတဲ့ခေတ်နဲ့အညီ ဆိုရှယ်မီဒီယာတွေရဲ့ အားသာချက်တွေကိုသာ ထိထိရောက်ရောက် အသုံးချနိုင်မယ်ဆိုရင် မိမိကိုယ်တိုင်နဲ့အများအတွက် အပြုသဘောရလဒ်တွေ ရရှိစေမှာအမှန်ပါပဲ။ ။